Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

 

Komposztálási tájékoztató

A háztartásokban és kertekben rengeteg zöldhulladék képződik, melyek komposztálhatók, azaz lényegében - a különböző szerves anyagok (pl. levágott fű, falevél, gallyak, növény nyesedékek, faforgács, faapríték, stb.) - termőfölddé alakíthatók. A komposztálás során a növények számára felvehető és hasznosítható tápanyagokat tartalmazó, magas humusz tartalmú komposzt keletkezik, mely javítja a talaj szerkezetét és minőségét. A DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt. komposztáló edényzetekkel kapcsolatos tájékoztatói itt érhetőek el.

Komposztáló edény igénylése lakossági tájékoztató

A házi komposztálás előnyei

Pályázati felhívás építéshatósági ügyintéző munkakör betöltésére

Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet Építéshatósági ügyintéző munkakör betöltésére. A közszolgálati jogviszony időtartama: határozott idejű 2019.04.15. - 2019.12.31 –ig tartó közszolgálati jogviszony

 

Lomtalanítási időpontok

DAREH BÁZIS Nonprofit Zrt. értesíti a lakosságot, hogy a következő időpontokban tart lomtalanítást Hunyán:
2019. május 27-én és
2019. szeptember 11-én
Kérjük, hogy az elszállításra váró lomot reggel 6:00 óráig helyezzék ki az ingatlan elé, melyet cégünk díjmentesen szállít el.

Megállapították az ősszel megválasztható képviselők számát

A Helyi Választási Iroda vezetői feladatát ellátó jegyző, határozatban állapította meg, hogy az október elejére várható helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választásán hány fő képviselőt választhatnak meg a hunyai polgárok.
Hunyán 2019-ben 4 egyéni listás képviselőt választhatnak a képviselő-testületbe.
A határozat itt érhető el.

Helyi adókkal kapcsolatos változások

A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatok 2019. február 25. és március 1. között fognak csatlakozni az Önkormányzati ASP Adó szakrendszerhez. A csatlakozás nemcsak az adóhatósággal való kapcsolattartásban hoz egy sor újdonságot, hanem azon túl 2019. január 1-től több fontos, adózást érintő szabály, eljárási rend is változást hozott. Ezekről a következő tájékoztatást adjuk.

Változások az önkormányzati elektronikus ügyintézési szolgáltatásban

2019. január 1-től azoknak a magyarországi önkormányzatnak, akik még eddig nem csatlakoztak az Önkormányzati ASP rendszerhez, így közöttük a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatoknak, Gyomaendrődnek, Csárdaszállásnak és Hunyának is csatlakozniuk kell. Az előkészületek megtörténtek és a csatlakozásra január 1-től folyamatosan kerül sor az egyes szakrendszerek esetében.
A gazdálkodási, iratkezelő, ipar-kereskedelmi és hagyatéki szakrendszerek már január 1-től élesben működnek, míg a vagyonkataszteri, a helyi adózási és az elektronikus ügyintézési felület (ELÜGY) várhatóan csak márciustól fog elindulni.

Az utóbbi két szakrendszer (a helyi adó és ELÜGY) indulását követően jelentősen átalakul és új technológiára vált az elektronikus önkormányzati ügyintézési felület.

Helyi Esélyegyenlőségi Program

Az egyenlő esélyek biztosítása az Európai Unió egyik legfontosabb politikai célja. Az egyenlő esélyek biztosítására irányuló közösségi politika ugyan változó tartalommal, de az európai integráció kezdete óta szerepel a közösség napirendjén.
A Települési Esélyegyenlőségi Program tartalmazza Hunya Község Önkormányzata feladatellátásához kapcsolódó különböző területek esélyegyenlőségi szempontú helyzetelemzését, vizsgálatát, illetve az ehhez kapcsolódó feltételrendszer áttekintését. 

Általánossá válik a közigazgatásban az elektronikus ügyintézés

Az Országgyűlés az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedése, az eljárások gyorsítása és az adminisztratív terhek csökkentése, a magánjogi jogviszonyok, továbbá az állam és polgár közötti jogviszonyok szélesebb körű elektronizálása, az elektronikus ügyintézést biztosító szervek együttműködésének biztosítása, valamint a lakosság számára a korszerűbb és hatékonyabb közszolgáltatások nyújtása érdekében megalkotta az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényt. A törvény rendelkezései értelmében 2018. január 1-étől általánossá válik az ügyek elektronikus intézésének lehetősége a közigazgatásban és magánjogi területen egyaránt.
 

Sikeres pályázat

Hunya Község Önkormányzata sikeresen pályázott „Szociális étkeztetéshez kapcsolódó konyha fejlesztése Hunyán” címmel. A pályázat keretében elnyert támogatás 15 millió Ft 100 % támogatás intenzitással. A pályázat keretében a jelenlegi kor elvárásainak megfelelően átalakításra, akadálymentesítésre kerül a konyha, emellett megfelelő eszközök és nagykonyhai berendezések kerülnek beszerzésre, valamint az épület energetikai fejlesztésére is sor kerül, nyílászáró cserével, hőszigeteléssel, napkollektorok felszerelésével.